nuffnang ads

Monday 8 June 2015

SeronOK MeRaSA NikMAt ALLah

SYUKUR ALHAMDULILLAH

In 5 months all done

1.1.15 - pandang2..malu2..hik3

1.5.15 - we engaged!!

15.5.15 - kami telah bernikah..wink2..luv2

Begitulah indahnya rezeki yg Allah beri buat kami. Semua berlaku pantas & mudah. Takde bercinta2 before bernikah. No love message tru sms / whatsapp / wechat / call etc. Nothing!

Perkenalan yg Allah aturkan melalui long lost friend. At the beginning, just rs nothing, rs mcm erm malasnya nak berkenalan lg dengan lelaki. Pengalaman lepas2 buat aku rs mcm tu. Aku hadirkan diri ke majlis kesyukuran & doa selamat family mertua untuk perjalanan menunaikan umrah. Byk kali kwn aku remind utk attend kenduri tu..ok2 aku p..niatnya sekadar tunjuk muka, jika bukan rezeki aku berjodoh dengan anak mereka, cukup sekadar niat aku untuk memeriahkan majlis.

ALHAMDULILLAH..balik dr kenduri, aku dimaklumkan family mertua berkenan kat aku..cuma tunggu kata putus dari calon suami ni <-- sebelum ke
jadian, ekekeke..ahaha..2 bulan juga la tunggu kata putus tp x putus2 pape pun..aih, kwn aku dok asik tanya apa perkembangan kami..xde apa2 yg kembang pun lg..masing2 senyap sunyi..tp dlm hati aku ni geram juga la, calon suami ni nak ke idak dgn aku, familynya dh berkenan. Kalau xnak, terus terangla cepat2, senang masing2 nak move on cari bahagia sendiri. Aku beranikan diri call calon suami untuk tanya, nak teruskan ke nak stop aje..malas nak panjang2 cerita kan. Ha baru la ada keputusan. Uh sabo je la wahai sang calon suami.

Dirisik.

Kedua family setuju untuk kami dinikahkan n disatukan on oktober 15 tanpa bertunang, lepas raya haji. Kuasa Allah mengatasi segala perancangan manusia. Calon suami n aku setuju untuk join program nikah beramai-ramai anjuran Pejabat Agama daerah Petaling. Awalnya family aku x setuju, ada juga kwn2 yg memandang sinis dengan rancangan kami untuk join program nikah beramai-ramai tu. Aku teruskan berdoa n akhirnya family setuju dengan syarat kami kena bertunang dulu. ALHAMDULILLAH

Kini, kami adalah suami isteri yg sah. ALHAMDULILLAH. 

Sebelum aku bertemu jodoh aku selalu doa agar Allah berikan aku jodoh yang boleh mendekatkan diri aku kepada Allah, aku serahkan nyawaku kepada Allah, minta Allah aturkan hidupku menurut kehendakNYA dan bukan mengikut kehendak ku. Aku minta Allah kurniakan aku suami yang soleh, datang meminangkan, dia mengahwiniku, jadikan dia sahabatku di dunia dan di akhirat. Sampai sekarang pun aku masih minta doa yang sama.

Kawan yang kenalkan kami berdua, kini dh jadi kakak ipar aku..keh3

Suamiku, me sayang u..muah2

No comments:

Post a Comment