nuffnang ads

Monday 18 January 2016

~Jamur-Wishlist~

Assalamualaikum readers,

Alhamdulillah, termakbul wishlist mengandung aku last week..

Jamur = cendawan busut

Teruja dgr berita dr abg aku bahawa dia nmpk jamur ni kat bawah pokok durian kat kebun pakcik aku..trs aku, mak, abg aku bergegas ke lokasi..suami aku dok tanya apa jamur tu n dia blur2 xnak p ke lokasi..sayang2..bila aku explain pe tu jamur, baru la dia pun mengorak langkah sama..


Alhamdulillah dapat la sebaldi..

Mak n abg aku teruja nak p tgk kat lokasi lain sekitar umah..biasanya mcm tu la..bila ada tumbuh jamur ni kat 1 kwsn, maka kwsn lain yg biasa ditumbuhi pun akan ada..mmg ada..kat bawah pokok2 ubi..namun mak aku xnak ambik sbb br lps seminggu pakcik aku sembur racun kat kwsn tersebut..lain2 kwsn yg biasa ditumbuhi xde plak..

Mak aku msk sayur bening jamur..yum3..sedap manis sbb msh fresh..jamur ni, slalu kami akan msk sayur bening or tumis belacan aje..

Pe pun alhamdulillah, Allah makbulkan kemahuan aku..

3 comments:

  1. sy penah tgk ... tok ckp boleh mkn tp takut nk mkn ....
    takut beracun .... tp org tua tahu yg mana beracun yg mana tidak kan ....

    ReplyDelete
  2. ye mereka dh byk sgt mkn garam dr kita..hihihi

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah...dapat jugak ko ye...

    ReplyDelete