nuffnang ads

Thursday 14 January 2016

~Kerepek Ngarku~

Assalamualaikum readers,

Kali ni nak crita psl kerepek ngarku..Tetiba nak cerita psl makanan plak..hihihi..

First time mkn kerepek ni last year..sorg rakan mengaji aku bg rs..ermmm sedap juga..rsnya lemak2..pastu thn ni, aku beli dr kwn aku yg mmg buat sendiri n jual dikala-kala nak raya cina..sbb bekalan mentahnya dijual mmg ms nak dekat raya cina je..aku beli 2 balang..cepat je hbs..

Utk meneruskan kelangsungan memakan kerepek ni, aku bertekad nak buat sendiri juga..xkan tiap kali nak mkn nak kena beli..kwn aku bkn jiran dekat umah aku..nun d kg sana dia jual..jd aku pun kerap la belek2 harga ngarku ni kat pasaraya..kot2 ada murah..

Ni rupa ngarku..












Kena kupas kulitnya..maka jd begini..

Cuci, toskan, panaskan minyak, sagat trs atas kuali, siram air garam 1/2 sudu mkn tiap kali menggoreng, dh xde bunyi desiran minyak sila angkat..ms panas kerepek ni mcm lembik2 skit tp bila dh start menyejuk, ia akan jd rangup..









Setelah dibalangkan..tq to my mak sbb tolong sagatkan atas kuali & minyak panas..aku sagat lmbt, sempat hangit ngarku tu..ekeke


Sekian, cerita + resipi kerepek ngarku dr daku..selamat mencuba

No comments:

Post a Comment